SPSM och Ritade Tecken!

img_0797 (MMS)

Idag var vi på studiebesök på specialpedagogiska skolmyndigheten och det var väldigt trevligt! Man fick se sig runt bland allt material samt ta med sig en hel del information hem, fina grejer det! När jag var på praktik senast så följde jag ett barn med Downs syndrom och för att underlätta kommunikationen använde vi oss av tecken som stöd, detta var något som fascinerade mig och som alla borde ta tillvara på, oavsett om man själv har svårigheter eller inte! Iallafall, såg i en tidning på spsm att det fanns en iphoneapp (ritade tecken) med tusentals tecken så det tog inte lång tid innan jag laddade ner den, väl värd sina 28kr! Här ska det övas! Har för övrigt precis kommit hem från bion med kusinjosefine, vilket förklara valet av tecken. Vi såg på The Tourist, en bra och oväntad film!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Coolt!! Apparnas värld expanderar hela tiden! Får skaffa en iPhone jag med snart...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback