Första advent!..





Åkte som sagt till Onsala i lördags tillsammans med fina Emma. Vi köpte med oss supergod thaimat och kollade på mammut, en film av Lukas Moodysson väl värd att se! Singstar och guitarhero är också värt att nämna, det förstnämnda är dock inte min grej, haha. Hämtade senare mina förfriskade föräldrar från en 50års fest med tema toga. Fick intrycket av att det inte bara är tjejer som gillar att använda kjol, haha.. Första advent spenderades åt att fixa färdigt tågluffs fotoalbumet, efter mycket jobb kommer den snart genom brevinkastet, älskar att få paket hemskickat! Avslutade dagen med att se Mitt feta grekiska bröllop, vet inte om jag har otroligt dålig humor men jag skrattade så att det rann tårar ner för kinderna.

Idag har jag varit off, fick tyvärr ingen vidare sömn inatt. Tror att det ligger en förbannelse över den där bäddsoffan, sover aldrig bra i den. Jag och Karin var iallafall på hennes systers förskola och genomförde varsin aktivitet, efter det åkte vi hem till mig och skrev. Är förvånad att det flöt på så bra som det gick, men man har väl lärt sig något under de 2 år på utbildningen.. (Är för övrigt riktigt oinspirerad, kursen som pågår är lam och det känns inte som man har lärt sig speciellt mycket. Ingenting är obligatoriskt och det märks på svårighetsgraden när man väl är där. Är det verkligen universitet man studerar på? Nä, skärpning!) Efter plugget bar det av till Askim där jag mötte upp kusin Jessica och mormor, hämtade sedan bror på hans jobb och åkte till Ikea. Fick köpt lite julsaker och annat behövligt till hemmet. Ikea, fina grejer det där! Tittar just nu på faddergalan. BRA! Viktigt att få insikt hur andra människor har det, och bra uppträdande av artisterna! Snart blir det, förhoppningsvis, en god natts sömn i min egna säng - sov gott älskade familj och vänner!

 

 

 

 

 





Kommentarer
Postat av: mamma

Tusen tack för körning, vad hade vi gjort utan dig!! Ja visst vad pappa snygg!!! Älskar dig KRAAM

2009-12-01 @ 20:58:48
Postat av: Lisa

Tråkigt när man känner att man inte utvecklas på kurserna! Jag ser fran emot läs och skriv nästa termin, ´nu vill jag bara ha den där dumma grammatiktentan gjord! Ska vi gå på liseberg nästa vecka? ´Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback