Inflyttningsfest, färganalys, vildsvin och curling..



Sitter i soffan, helt slut med värk i hela kroppen.



I fredags hade jag som sagt en myskväll med Matilda. Vi var på afterwork, kollade lite affärer och tog oss senare hem för att kolla film/ tv och äta godsaker.

Igår fick jag spelet och var en hurtbulle i tre timmar, tjena hallå?! En timme joggade jag, helt sjukt, jag bara sprang runt och helt plötsligt var jag nere vid linné och huset där jag jobbar i annedal. Snacka om att bli förvirrad mitt i storstan. Men shit vad härligt det är att röra på sig, man känner sig som en ny och fri människa! Efter dusch osv. tog jag mig till Nicole för att fixa till sig lite extra innan vi åkte till Simon och hans nya lägenhet. Och jag säger då det: det är inte ofta man kommer hem till killar som har snyggt inredda lägenheter, men det hade Simon! Hade trevligt och träffade lite nytt folk och sen var det dags att bege sig in till stan. Killarna gick iväg och skakade rumpa medans vi tjejer gick och åt på något kebabställe mitt på avenyn. En rätt lugn partykväll blev det, men det skadar aldrig, man kan ha kul ändå! :)



Vaknade kl. 11 idag  med en härlig träningsvärk blandat med en mycket lidande kvinnovärk á la en gång i månaden, älskar man inte livet just då? Det är bara att slänga i sig lite starka tabletter och gå ut och fånga dagen. Tog mig ner till Nicoles stylistskola och blev analyserad. Riktigt intressant var det. Jag är tydligen en sommarmänniskan som vill vara en vårmänniska. De färger jag bör använda ska inte vara klara utan mer diskreta osv.. De analyserar och hittar rätt kordinater för hudfärg, hårfärg och ögonfärg och genom de rätta siffrorna kan man få fram en färgkarta med de 40 bästa färger som passar just mig, rätt tufft! Så kan man ha med den kartan när man ska shoppa så man väljer kläder med färger som framhäver en istället för att göra en blekare osv. Jag är helt tagen, man vet ju hur mycket färger påverkar en men att få reda på vad som passar bäst på just mig var intressant, fram tills nu har man mest gissat.



Efter analysen blev jag hämtad av familjen, iväg till Anna och André där vi blev bjudna på god mat. Kan inte  hjälpa att jag tjatar om det men vi har så jäkla roligt när vi träffas i släkten. Skratt och underhållning hela tiden! Vi pratade om att Onsala har fått nya invånare: vildsvin stora som hästar. Pappa såg en i trädgården, syster när hon åkte moppe i området och mamma och mormor träffade på en under en promenad. Jag som har en fruktansvärd fobi för älgar då jag ständigt blev jagad som liten, men ett vildsvin, hur chockad hade man inte blivit om man träffade på ett vildsvin?



Vi pratade även om hur olika syskon blir uppfostrade beroende på om de är förstfödda, mellanbarn eller yngst. Min bror gjorde en liknelse och sa att han som äldst är curlingklotet, jag som är mellan är sopborsten och min syster som är yngst bara glider hela vägen. Herremylord vad vi skrattade, så rätt!

Titta så fin Anna är med stora magen, snart är det dags!

 
 

Imorgon börjar praktiken klockan 10, slutar dock 19 då jag ska vara med på ett möte men det ska bli riktigt intressant! På tisdag blir det förhoppningsvis ullared och på fredag blir det tapas med tjejerna på Manana + utgång!

So long.


GRATTIS Nicole som fyller 22 imorgon, måndag! Ha en underbar dag vännen!

Kommentarer
Postat av: Nicole Galvez

tack stumpan!

Postat av: sofie

sånna där färganalyser är roliga och tuffa! det var några som höll på med det i fjärås när jag var liten. både mamma, pappa och caroline fick en sån där karta, men jag vågade inte sätta mig i stolen där de testade och höll på. typiskt ;P puss

2009-02-09 @ 16:25:02
URL: http://fisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback