Mamma Holmbergs magiska köttfärssås!..




Trots för få ursäkter enligt mitt tycke godtar jag de som kommit in och tackar mina trognaste läsare, all kärlek till er! Mitt försök till att inte blogga under obestämd tid gick åt pipsvängen precis som jag anat, men fuck it för att vara ful i mun (förlåt mor och far). Har fått önskemål om att ge ut min kära moders magiska köttfärsåsrecept som jag bjöd på halloweenfesten. Självklart skall vi göra hungriga magar mätta, jag vet exakt hur jobbigt det är att magen skriker som en jag vet inte vad!


Mamma Holmbergs magiska köttfärssås.


½ kilo nötfärs
1 burk krossade tomater
1 kött- buljongtärning
1 stor lök
3-4 vitlöksklyftor
grädde, efter behag

Stek köttfärs + olja i en stekpanna.
Stek finhackad lök + olja i en kastrull. När löken är färdig, häll i krossade tomater. Smula därefter i buljongtärningen.
Krydda köttfärsen med svartpeppar och aromat, häll i lite vatten och koka upp snabbt.
Häll i köttfärsen i kastrullen. Späd ut med grädde efter behag. Tag i lite ketchup.

Låt koka i MINST 20 min på SVAG värme.

 

Hemligheten ligger i att koka köttfärssåsen länge och att öka ingredienserna efter eget behag. Grädde är vardagslyx, men det är vi alla värda (ibland)!

Även om vissa kan tycka att det låter konstigt så brukar vi ha i curry och majs i köttfärssåsen ibland, mycket gott att krydda lite annorlunda. Ett annat tips är att koka upp mjölk och smälta ner blå castello, sås på köttfärsåsen är inte fel, haha. Annars funkar ju  alltid riven parmesanost och ketchup som pricken över i:et..

För att känna sig lite nyttig rekommenderar jag att fylla ett hörn av tallriken med sallad, för syns skull då såklart, vem äter sallad liksom?



Hope you enjoy!
Och för min kära moders skull uppskattas en utvärdering om ni testar detta recept. Det är inte bara bloggare som behöver feedback, mammor behöver också känna sig uppskattade!




Kommentarer
Postat av: Nicole Galvez

ÄNTLIGEEEEEEEEEEEEN MM VA GOTT!

Postat av: Therese

Måste testa!!

2009-12-10 @ 08:17:59
URL: http://miaulin.blogg.se/
Postat av: cc

Självklart skall vi testa detta!! Mammors recept slår sällan fel!

2009-12-10 @ 08:24:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback