2.25

 Detta regn alltså...

I lördags tillbringade jag kvällen med min kära granne Sarah från Onsala. Om man nu kan säga granne längre, då hon bor i Borås och jag i Göteborg. Det var iallafall längesedan vi umgicks, senast vi träffade på varann var i Sthlm när Coldplay hade sin spelning. Det förvånar mig inte om stockholmarna fick ett stört intryck när de såg göteborgarna återförenas, haha. Iallafall, vi åt middag och förfestade, fick skjuts till hisingen (?) för mer förfestande och tog sedan taxin in till stan. Då hade det börjat regna ordentligt, och så fortsatte det.. Summan av kardemummam: en najs utekväll, trots regnet, med lite för mycket av det goda. Det handlar om sällskapet - yes..

Innan - efter. Charmigt? BIGNONO

 



Igår, som för övrigt var en av de slappaste hemmadagar jag haft på länge, kollade jag film och lyssnade på gamla skivor. Konsertmänniska som jag är dök självklart många minnen upp, och med dem morfars gitarr. Ojoj. Jag är inte lika bra som jag en gång varit men det mesta sitter faktiskt kvar. Fick fram den blåa pärmen -"iplayguitarandiloveit". Jo, det var ett antal år sedan.. Min första gitarrlärare var duktig, men han tvingade mest på oss en massa Per Gessle - Mazarin låtar, inte speciellt tilltalande. När han sedan blev pappaledig tog en ung, het- oh ja, kille över med grym musiksmak. Han fixade iallafall fram fingerplocket till Sophie Zelmanis låt Oh dear.. och det låter skapligt! Mary är nöjd. För att närma sig slutet på den röda tråden: när jag var på konserten på Storan 2004 var denna låten var en av mina favoriter, Lars Halapi är en riktigt bra gitarrist, fast kanske inte lika bra på körsång?

 

Så går det när man ordbajsar och inte har något att göra. sorry..

Kommentarer
Postat av: sof

mest onödiga grejer, som vanligt :) Lite jultomtar, julgardiner, termobyxor, nagellack, trosor och sånt krafs. faktiskt ingen film!



du och sarah ser ut som två dränkta katter, hehe. det där regnet kan inte ha varit kul.

Postat av: Charlotte

Hej vännen! Du är utmanad! Puss

2008-10-29 @ 08:56:04
URL: http://charlotte87.blogg.se/
Postat av: Therese

Jag sitter och caddar och längtar nästan tillbaka till allé, haha!

2008-10-29 @ 10:08:22
Postat av: Sarah

åh, visst var det en najs kväll!

men bara tack vare det fina sällskapet!

det ser verkligen ut som vi har duschat! haha

2008-10-29 @ 11:55:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback