en säck med rötna potäter..

Idag var Maria egentligen ledig, men hon traskade så glatt upp i tid och åkte 3ans spårvagn till Chapmans torg med bror sin. Målet var Källfelts byggnads AB - min hyresvärd. Jag skulle tacka för all hjälp, nu några månader efter inflyttning, samt skriva upp bror på hyreskön, men nä, det fanns ingen kö, sedärja. Hellu? Vad händer? Trots att jag själv har en superfin lägenhet  i centrala göteborg och är hur nöjd och tacksam som helst så kan jag inte sluta att bli upprörd över hur saker är. Som mina vänner kan intyga så bukar jag ofta släppa kommentaren: folk är fan dumma i huvudet. och så är det, folka kan vara riktiga rötna potatisar, riktiga ärtor. hur tänker de? de tänker inte alls va?, JA - så måste det vara. och det ska alltid vara värsta dubbelmoralen.. ärtorna motarbetar sig själva.. sen har jag en liten fundering: eftersom att hela samhället är uppbyggt på kontakter, varför då inte utnyttja de man har? well well, sånt  livet.

När jag kom hem en halvtimme senare (då besöket inte tog mer än 2 minuter) fick jag ett samtal från poolen.
- kan du jobba idag och på lördag?
- SJÄLVKLART!
Så idag har jag varit en flitig arbetsmyra, pengarna blir bra att ha sedan! Ibland har man riktig tur.

Nu ska jag sova, och om inte annat så kommer säkerligen mor snart och klagar på att tangenterna låter för mycket. 
- minna, nu får du släcka! du kommer hem imorgon så då får du vela med din egna dator..
Notera att hem betyder min lägenhet, oh, är det inte underbart att bo själv ibland? Slippa allt tjöt :P

Over and out.


Kommentarer
Postat av: Nyström

mm visst är de gött med egen lägenhet:D fast tycker de är dåligt att du inte har hälsat påmig än;) hur gick de med skolan om du skulle jobba så mycke?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback