Inga kor på isen..

Idag var sista dagen på jobbet. Jag är nöjd, det har varit många upplevelserika veckor med blandade känslor.. Det är hemskt vad fäst man blir vid vissa, hur man lider med de som mår sämre och sämre eller gläds med de som mår prima. Jag och piff bjöd folket på kaffebröd, vilket uppskattades rejält.

Har jag tänkt på. Vad vill man när man bli äldre, gammal. Man måste känna sig så hjälplös när man ligger till sängs hela dagen lång och knappt kan röra sig. Känns livet värt att leva? Hur kul är det att sitta i en rullstol hela dagen, på samma ställe med undantag för toalettbesök. Vad tänker man på egentligen? Kan man ha så mycket att tänka på att man har fullt upp med sina tankar hela tiden?

Well, inga kor på isen, som en rolig tant sa idag. Har aldrig mött någon som pratar så fort som denna dam. Tillbringar man fem minuter med henne så skakar huvudet när man går därifrån för att man försökt följa med i hennes snabba ordväxlingar. Haha, damen har krut i sig.



Tiden går så fort.. Blev en massa tittande i skolkataloger och fotoalbum i veckan.. För över två år sedan var studenten, vart tar tiden vägen? Det känns bra iallafall, allt som händer runtomkring. Ingenting att klaga på, annars är det så lätt att göra. Jag har precis flyttat hemifrån, jag trivs grymt bra. Jag har nära till allt, jag får besök av många fina människor. Bara en vecka kvar med jobb, snarare 4 dagar, sedan är det semester i två veckor innan skolan börjar, och det ska bli riktigt roligt!



Efter jobbet idag mötte jag upp Matilda vid lisebergsstationen för att promenera bort till Lotta. Vi begav oss ut på äventyr, en långpromenad utan den blekaste om vart vi var påväg.. Jo, självklart hem igen, men vägen den kunde vi inte! Vi vandrade runt, mot Bö, upp till delsjön, genom skogen med frisbeegolfbanan, förbi en golfbanan (inte nödvändigtvis i den ordningen) för att sedan upptäcka att vi gått alldeles för långt, Det blev till att vända för att sedan beklaga sig om fotont resten av kvällen efter tvåtimmarspromenaden. Aj, jag har en blåsa på lilltån. (Hur gick det emd att klaga egentligen?) Det var iallafall tur i oturen att hunden inte var på humör när vi skulle gå, då hade vi fått bära stackarn en bra bit. Han fick leka med ett äpple när vi kom tillbaks istället :P




Nu är det någon som spelar munspel utanför, haha. Kanske inte klockrent, men halv två natten till lördag finns det en del man kan skylla på, haha.

Imorgon blir det tvätt, sedan ska jag och Jenny förbereda kräftskivan innan alla andra kommer, mys. Kommer bli en fin kväll. Nu är det sängen..

Over and out..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback