Jul på Liseberg..

Idag var det VFU- möte på Aranäs. Det är tur att jag hade ett giltligt månadskort annars hade det retat ihjäl mig att jag åkte dit för att äta en clementin. För det var typ det enda jag gjorde. Vi fick ett papper med frågor som vi skulle svara på men då man endast gått två terminer så kunde man inte bidra med särskilt mycket. Tack och hej leverpastej.





Efter mötet åkte jag in till Liseberg för att hålla Karin sällskap, tur var väl det då hon vandrade runt helt själv då hennes kompis avbokat. Jag fick ett varmt välkomnande, sedan traskade vi runt och mös i duggregnet, haha. Snölandskapet gav en allt lite mer julkänsla.  Under året som gått har jag hört vid ett antal tillfällen av Karin att hon alltid vinner en massa när hon är på Liseberg, och det gjorde hon även idag. Det handlar om att behandla pengen med ömhet, lägga i den varsamt, pricka in ordentligt, hålla tummarna och hoppa på stället, räkna ner och se tången sakta närma sig det utvalda djuret: och vips! så har man ett alldeles eget mjukisdjur att pussa på.





Något som jag ser fram emot varje gång jag går på jul på Liseberg är fotouställningen uppe vid lisebergstornet. Inte för att jag brukar hänga på liseberg såhär vid juletid.. men iallafall, det finns en fotograf där som alltid ställer ut sina verk, han heter Stig Kälvelid - "mannen som talar med blommor".  Han gör tavlor som är to die for.
 


linnés dotter - kungaparet - lyckliga tårar - passion - ser du mig - tant brun

Efter lite spelande och taveltittande mötte vi upp Carin, nästan hela basgruppen från förra terminen samlad, weei. Vi gick runt lite och hittade julgranstävlingen. Mina favoriter:

Rivstart - svartsprayad med ankor i galna outfits.
Grunden bois - man blir bara så glad va, en härlig blandning!
Kristian Anttila - en gran full med tjugolappar, vi är nästan säkra på att de var riktiga!

 


Kommentarer
Postat av: Lisa

Kristian anttila, me love !

2008-12-06 @ 12:47:41
Postat av: Sadi

Hallå, vi va ett gäng på Lisse igår, as kul! Försökte få tag på dig, men mobilen va avstängd :(

2008-12-06 @ 14:32:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback