En "liten" update!..




La precis in alla bilder från min mobil och märkte att jag inte dokumenterat speciellt bra på sistone. Brukar tömma den rätt ofta så nu får det bli en liten snabbgenomgång med text och bilder. Hur intressant det nu må vara..


För väldigt längesedan (nej, jag kommer inte ihåg när, så jag måste ha förträngt det) åkte jag hem till Karin för att plugga. Det var frost ute och ovanligt kallt för göteborgaren som annars är van vid regn och någorlunda varmare grader. Istället för att studera tillbringade vi tiden åt att äta kärleksmums samt spruta ner den minsta katten med vatten då den betedde sig illa. Vatten skall tydligen vara knepet då den klöser på fåtöljer och gardiner. De som känner mig väl vet att jag har ganska svårt för katter då jag anser att de är lömska och oftast är ute efter att skrämma livet ur mig genom att attackera mina fossingar. Tro mig, jag har alltid sprayflaskan redo! Måste dock tillägga att det finns vissa katter som accepteras, bland annat Karins stora katt. Känns hemskt att som människa bete sig så dåligt (mot djur) som jag gör i Karins hem, men jag kan inte hjälpa det!

 

 

Jag har varit och storhandlat på ica maxi, måste tilläga att jag var sjukt hungrig när jag åkte dit och praktiskt taget sprang runt och slängde i varorna i kundvagnen.

 

 

 

När mina älskade föräldrar unnade sig en välförtjänt miniweekend i grannlandet Danmark passade jag och syster på att baka årets berg av lussebullar. Tyvärr uteblev pepparkakorna detta året, mitt ointresse för att omochomigen kavla sig till träningsvärk hade säkert slutat i att den större delen av degen hade hamnat i mina strumpor (i äkta håkanbråkan anda), därför avstod jag! Sen är ju lussebullar mycket godare..

 

 

 

Har efter lång tid och saknad fått umgås lite med Nicole. Mys framför tvn med julfika, promenad i vinterkyla runtom i fina(!) kvarnby och tidslösa telefonsamtal är några saker att nämna. Hon och Jocke har det så fint hemma nu, med gran och allt! Jag som också vill ha en, men jag får ju inte plats! Har dock en liten silvrig en som jag fick av mor och far förra året, för nöja mig med den. Måste berätta att vi idag agerade publikstöd under Jockes hockeymatch. Det är grymt roligt att kolla på sport in real life, jag kanske inte skriker lika högt som min kära far men man fastnar verkligen i spelet, blir engagerad. Nicole hade klippt sig tidigare idag och det var riktigt tyket! Lite rakat på högra sidan av huvudet, kolla bilden! Det är bra att våga göra något crazy ibland, så då det så!

 

 


 

 

Jag vill bara berätta för er kära läsare att jag inte är ett sånt matvrak som ni kanske trodde, av alla matpåsarna på bilden där uppe så är endast en min, resten är Matildas och Mikaels. HA HA.. Det kan vara tröttheten som får mig att tro att jag är roligare än vad jag är, eller? Tänkte nu avsluta detta inlägg med en fråga. När jag var på IKEA senast så köpte jag en såndär liten hyacint för 5 kronor, inte för att priset är rellevant men iallafall, denna hyacint har, som ni ser, växt sig nått så sjukt lång, är detta normalt? Visst att de blir långa men inte såhär långa?

 

 

 


THANKS FOR LISTENING - OVER AND OUT

 

 


Kommentarer
Postat av: Nicole Galvez

Very najs mary! Kommer verkligen att sakna dig min vän. Det kommer att gå fort. Jag lovar diG! Nästa gång får du följa med eller så gör vi ngt stort nästa år :)

Postat av: jenny

hAHAHA! vilken jäkla hyacint! det är störd ju. skitsnyggt hår på nicole också :D

2009-12-17 @ 11:53:54
URL: http://jms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback