only time will tell..

Det var ett tag sedan, men så blir det. Svackor, de hamnar man i ibland, life sucks - get used to it. Men life goes on, eller hur? Något fattas mig, men inte kan man få allt serverat på silverfat, man måste ge för att få, sant?

Detta är början på något riktigt bra, det kommer att bli bättre, och det känns som att det kommer bli en bra sommar, ett bra år.



I fredags jobbade jag på dagis, hade mys i solen med de små barnen hela dagen, finns inget bättre när vädret är på ens sida. Som vikarie fick jag självklart jobba sena passet, slutade 17.30. Hämtade upp syster på stationen och åkte och handlade sedan bar det av till Nicole. Vi hade riktigt trevligt. Åt middag tillsammans och kollade tv. Det var första gången, absolut inte sista..

I lördags fick jag äntligen komma tillbaks till mitt hem, mor och far fick ju låna min lägenhet från torsdag till lördag. Finns inget bättre när det är nystädat, synd att man inte har pli på sig själv hela tiden. Och levande blommor, ja tack. De saknade lite grejer när de sov över som de så snällt inhandlade åt mig, tack mina fina föräldrar!
Fortsatte dagen med gröna fingrar, Simon ville ha det fint på sin uteplats inför grillkvällen. Fint blev det och grillade det gjorde vi! Att bara ha det chill med sina "nya" vänner, det är fina grejer det. Och när alla är på samma nivå och ingen överöstar någon annan, det gillar vi.

Söndag var lugn. Tack och lov för Matildas skull vaknade jag precis innan hon ringde mig för att fråga om jag ville komma över till nya lägenheten och äta fukost, självklart! Den var hur fin som helst, stor och rymlig, högt i tak, gamla detaljer överallt. På något sätt spräckte hon sina byxor så vi fick ta oss till H&M för att köpa nya. Efter shopping åkte jag hem till mitt badkar, har någon gått och blivit beroende kanske? Blev sedan upphämtad av Simon och Nicole, middag på Max, sedan tv-tittande hos mig.

Igår vart det en kort dag i skolan, en ganska oinspirerande föreläsning tyvärr, fördelen var att den endast höll på i två timmar. Träffade Lisa "Britney" Haneson och gick till Safjället som det så fint heter. "Skogen som du inte visste fanns"- mitt i smeten. En bra skog med många promenad och joggingslingor och utsikt över hela Mölndal. Är så härligt att ha sina vänner nära sig, så man kan ta en spontan promenad och umgås! 

  

Efter en timme eller två åkte jag hem till Nicole, vi är bra på att bara vara, och varför inte bara vara med någon annan. Nicole, du är så fin, en underbar vän, hoppas du förstår det.



Idag har jag läst kurslitteratur, vart ute på hemligt uppdrag med Nicole, mött upp Simon och fikat en stund. Nu är jag i Onsala, skall ha praktik imorgon och det är närmst om man sover här.



Det var värst vad mycket text det blev här, dags att sova nu kanske.
Take care..

Kommentarer
Postat av: Therese

Söt! Det är bättre nu, det var ingen fara med degun, hon mår bra igen, det var nog mest att det blev för mycket på en gång... Du är inte kvar i Onsala i helgen? Promenad? Jag ska dit och njuta av vädret och ta det lugnt, välbehövligt!! :)

Postat av: Anna J

hej maria.. när ska vi fika? puss

2009-04-26 @ 10:10:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback