Bröllop.

Kom precis hem från bröllopet, vilken dag! Snälla föräldrar kom för att hämta mig vid halv två för att köra mig och bror till Pilegården, där mötte vi upp brudparet för att bila tillsammans till hovåsbadet där vigseln skulle äga rum, foton togs av paret och alla barnen- så stiliga och fina allihopa! Med tanke på att det ösregnade imorse trodde alla att de skulle gifta sig i lokalen, men icke! strålande sol fick de, grymt bra! Jessica och Mikael fick gift sig, alla fällde några tårar, skålade med brudparet och tågade upp till lokalen för en stor buffe.. Hur många som helst höll tal, alla fällde tårar igen - jag har bara vart på ett bröllop för någon närstående innan och vad jag kan minnas grät ingen under den dagen - men idag fick många fixa till sitt yttre ett antal gånger för det var nästan pölar på golvet. Det var nog ett ovanligt blödigt bröllop men vad de varit med om under alla sina år är sjukt, de är värda allt, och lite till. Ett praktexempel på att om man kämpar för att få det bättre, försöker in i det sista - så kan allt gå vägen trots allt. Det blev lekar, tårta (som förövrigt var den godaste jag någonsin smakat), bröllopsvals och efterföljande dansmaraton. En släkting till brudgummen hade med sig sina tvillingdöttrar på 5 månader, herregud vilka charmtroll - och så var Maria fast, fick nattat den ena och som tack fick jag en spya på min axel, haha. Är iförsig ingen fara när det är från en bebis men jag hade min vanliga tur, yes indeed. Har om ni inte redan förstått det duschat sedan jag kom hem.. Med tanke på kvällens bravader inklusive djävulsbacken från linné så var jag lagom blöt när jag kom genom ytterdörren, haha..

Imorgon blir det till att tvätta för hela slanten, sedan kommer Lisa och kanske Anna hit för att baka muffins. Har kanske sagt det innan, men jag fick 6st stora muffinsformar i silikon plus en bok med 100 muffinsrecept av Lisa i inflyttningspresent - så vi ska välja och vraka och exprimentera i köket. Något jag för övrigt kommit fram till är att jag inte är speciellt naturbegåvad i köket.. Jag kan koka ihop mina egna "grytor", men att laga mat till någon annan det kan nog gå fruktansvärt snett om jag inte börjar öva snart.. Har till en bra början fått en riktigt stor bok med recept och bra knept av mor och far, kanske värt att läsa igenom snart, haha..

Nu är det sängen.
Puss

Kommentarer
Postat av: jenny

bara en fråga. hur ofta tvättar du? känns som du gör det hela tiden? :) lycka till med muffinsen! puss

2008-09-07 @ 13:37:15
Postat av: sofie

låter som ett härligt bröllop, jag gillar när det är blödigt :P



jaa, jag hörde detta! oscar har också uppmärksammat det. tror de spelar i oktober? vet dock inte än om jag kan gå.. har lite med skolan att göra, har inte fått upp schemat för oktober än osv. Men vi kan ju hålla öron och ögon öppna! SNART ÄR DET COLDPLAY OCKSÅ, ska bli så grymt :D



annars är allt fint, ska ut i vildmarken med skolan och friluftsleva torsdag-fredag så det är massa planering nu. hur är allt själv kompis? puss på dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback