- "Mamma säger att man inte får lägga ut sig själv på blocket"..

Två återbesök i Onsala har det blivit, som sagt. Saknar er allt min kära familj. Tomt har huset blivit när fem familjemedlemmar blivit tre. Tillökning har det dock blivit på övervåningen: värme. Se nedan, en hårdrockare till bror och en syster som förför. Haha. Love.

  



I lördags var det äntligen dags för återförening av gymnasieklassen, ES3B. Platsen var Chez amis och lite fler än hälften dök upp, bra jobbat säger jag. Roligt att träffa sin "gamla" familj igen. Man kan väl säga att vi inte var så fina i kanten när vi träffades, men har man umgåtts med alla i 3 år så blir det som det blir, haha.

 
 


Efter hårt studerande hemma hos Calzone i måndags träffade jag Malin i Kungsbacka. Vi vandrade runt med en kaffe i handen och fönstershoppade, så går det när man inga pengar har. Det var bra att en av oss hade huva på sin jacka då vi hade en enorm flock fåglar över oss, vi klarade oss dock helskinnade fram till bilen utan fågelskit, men det var nära, hjälp!!





I tisdag fick jag besök av mormor, moster och hennes man och mina två kusiner. Moster skämde bort den fattiga studenten och hade med sig god lasagne och sallad. Mormor hade med sig nybakat bröd och vaniljhorn, mums, och jag fick en alldeles egen mormorskål som inflyttnings- och födelsedagspresent. Tack alla <3

    

Då min mor skvallrat och berättat för folk om min blogg så har min moster yttrat sin åsikt om att hon verkligen inte vill vara med på kort här, detta tar vi hänsyn till. Hon har även lärt upp sin son.
"Mamma säger att man inte får lägga ut sig själv på blocket".
Inte för att blocket är samma sak som bloggen, men vi fattar poängen. Han bjöd på skratt för en stund, det kan jag garantera, haha.




Idag har vart en lugn dag, en ledig dag. Jag tog sovmorgon, gick på promenad i slottskogen,
träffade på en säl och en älg:

 

kollade lite tv, vandrade bort till fina Matilda, begav oss till Ica Maxi och hamnade tillslut här: bakade scones och kollade på film. En underbar dag. Det är det bästa, när allt blir spontant.

En annan sak. När man väntat så länge på något så tappar jag till slut lusten, då blir jag nollställd och vrång. Då skiter jag helst i det, för vad betyder det om man fått vänta så länge? Att veta vad som antagligen kommer hända, vad som förväntas hända, nej- då vill jag inte. Då stannar jag hellre hemma och tar hand om mig själv.



Onödiga ting som är snygga eller luktar gott. Fräck skål från Robex. Luktljus från Voluspa.
 

Kommentarer
Postat av: sofie

Dagens stora leende:

"Mamma säger att man inte får lägga ut sig själv på blocket".

Vilken sötis :)

Postat av: Lisaaa

tack för den bilden, love !! ;)

2008-10-24 @ 17:31:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback