Popcorntjuvar och ryska pälsmössor..

Sitter och pratar med Sarah på msn. Förut, när båda hade tid och jag fortfarande bodde i Onsala brukade vi alltid gå på bio på måndagar. Alla helgfria måndagar 65kr på Facklan. Priset är ju okej, det är det man kan betala för ett biobesök utan att få ångest. (100kr HALLÅ?!) För väldigt längsedan ville vi se Nanny McPhee, behöver inte gå in på historiken, men vi kan säga att det är en barnfilm, som vuxna kan se, haha. Vi gick in i salongen, hade självklart de bästa platserna då jag som superbokare är ute i god tid. Vi var omringade av barn, inte alls konstigt, inte en stol var ledig. Filmen startar, och till vår fasa börjar de prata SVENSKA! Filmen var självklart dubbad, vilket det inte informerats om, för hade vi vetat hade vi inte gått dit. I detta landet brukar det ju alltid visas två versioner av sådana filmer, orginalet och den dubbade. Men nejnej. Sarah blev galen, men lugnade tillslut ner sig och vi satt kvar på våra grymma platser. Efter ett tag märker jag en hand på min högra sida som sakta rör sig mot mina popcorn, handen tillhörde en pojke som var kanske en 5- 6 år. Med handen i full beredskap för att norpa popcorn av mig kollar jag och Sarah på honom, han skäms. Men han är inte feg, han fortsätter, om och om igen, jag kollar- han drar sig tillbaka, sen var handen där igen. Popcornälskare som jag är (det ligger i familjen - fars sida), fanns det inte i min värld att dela med mig. Och vad skulle hans mor säga? Hon kanske inte vill att hennes son ska vara lika onyttig som mig om jag hade bjudit med mig? Han hade ju som sagt inget eget. Iallafall, när jag kom fram till att jag lade mer kraft på att vakta mina popcorn fick de åka ner på golvet, man kan ju inte missa superfilmen med svenskt tal, det går inte för sig.

Vilka minnen!, för mig och Sarah iallafall, haha. Varför detta kom upp är för att vi ska gå på bio på fredag. Antingen ska vi skrämma upp oss rejält och se Saw 5, Sarahs favoriter som jag själv knappt sett- men vem vill inte bli rädd när man sitter i biosalongen? Eller så blir det Bond. Det blir nog Saw 5.



Hade min kusin på besök förut. Hon är najs. Hon är rolig.

- Jag har sagt till mamma att jag önskar mig en resa till Ryssland.

- Vad vill du göra i Ryssland?

- Jag har alltid velat åka till Ryssland, jag har alltid velat åka russinbuss, en sån pensionärsbuss. Marängbussen. Vita små skrynkliga. Vet du vad jag skulle gjort om jag skulle åka till ryssland? Jag skulle köpa en sån rysk mössa, en sån riktig rysk pälsmössa.


Mössdrömmen kom till då kusinen provade vår mormors pälsjacka. Hon stod och kollade på sig själv i spegeln och sa: och så en mössa på detta!  Sen kom hon på sig själv hur dum hon var som gick runt med den, för det var på morgonen innan hon skulle till skolan. 

Ja, ibland är livet inte enkelt. Var detta en av alla saker man kan underhålla sig själv med då man inte riktigt är redo att ta sig till skolan, är detta en av alla anledningar till varför man kommer försent på morgonen och skyller på trafiken? Livet är inte allt lätt, men lycka till mina kära kusin. Hoppas du får dig en resa till Ryssland. :P


Kommentarer
Postat av: Sadi

Haha.. Snåla skitunge liksom. Köp egna popcorn!

Underbar film, underbar.. Synd att man inte såg vilka rösterna tillhörde :-P Haha

2008-11-13 @ 00:55:12
Postat av: sofie

hahaha! vilken underbar popcorntjuv :P

Postat av: sof igen

ja jag förstod nästan det! tack, hoppas ni också får mys! jag tycker nog ni skall ta saw 5. fast bara genom att titta på filmaffischen blir jag iof äcklad ;)

2008-11-13 @ 18:03:09
Postat av: Jullan

sv: tack för de uppmuntrande orden! jag önskar verkligen att jag kunde lägga upp mer bilder på resultat osv. problemet är bara att jag inte har tid över till att måla förhuvudtaget. men till din ära så uppdateras bloggen idag!;)

2008-11-16 @ 10:51:55
URL: http://metrobloggen.se/jagjulias

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback