Solsemester, ja tack!

Den dära förkylningen håller i sig, och många har den.. Stackars AC.
Igår blev jag hemma, och idag fick jag ställa in mina planer med Matilda, tråkigt är det.. Men på lördag blir det tjejerna i Göteborg. På fredag ska jag och mamma mysa med mormor, räkor och vin blir det. Undrar vem som får köra bilen, blir nog jag. Sen vi köpte nya bilen har mamma kört så få gånger att man kan räkna det på en hand, tror hon är lite skraj att förstöra den, haha. Pappa ska bowla i majorna, om jag minns rätt, så med hennes dåliga syn i mörker, som hon brukar skylla på, så drar jag slutsatsen att jag får köra volvoo.

Lägenhetstjejen ringde, tydligen var det riktigt skitigt och killen hade kraschat ett hyllplan i kylen, haha, men hon ska hyra en städfirma så städat lär det vara när jag får ta över den, yey. Snart blir det till att köpa målarfärg.

Har antagligen ett sommarjobb på gång, hemtjänst i Kungsbacka.. Bra att testa på något nytt. Att jobba med människor är det jag ska göra. Arbetslivserfarenhet är viktigt, så det så Joss, så du och jag kommer kicka some ass. haha. Nä, men det är fint det vi gör. AC grät nästan när jag berätta om våra planer. Och om inte annat så kommer vi har en sjukt härlig semester innan skolan börjar, jag längtar redan! Just nu ligger priserna på 7500 men vi ska fiska i sjön, för så dyrt ska det inte vara när vi är redo för sol o bad i annat land.

  

Imorgon Ska jag jobba för mammsen, ta hand om goa Hampus. Ska tydligen vara öppet hus på fritids också så det blir till att träffa en massa föräldrar. Ska sitta barnvakt för Olle också, han och jag är värsta hockeylaget, bäst!!

Nu blir det natten, sov gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback