Jag lider med Liedman och klagar på moppekurser...

Att skriva hemtenta är mindre roligt. Den största frågan är nog varför det ska vara sådan tidspress. En annan är varför varje fråga innehåller tusen frågor i sig. Denna hemtentan består av tre stora frågor, varje fråga skall besvaras med 6000 till 7500 tecken inkl. blanksteg, detta motsvarar cirka 3-4 sidor. Frågorna är så ojämnt upplagda att en skulle behöva besvaras med 6 sidor medans en annan med 2. Varför ska de göra allt svårare än vad det är? Det kommer bli en intressant utvärdering efter denna kurs. Jag har själv många frågor i lager.

Det finns mycket man stör sig på. Just nu går min lillasyster en eu-moppe kurs. På lördag är det dags för deras praktiska övning. Några timmar i Fjärås skall ge dem kunskap om hur man kör moppe osv. Det mest ironiska är att de inte får öva på riktiga eu-moppar. nej, istället får de tillgång till varsin ciao, ni vet de där pyttesmå mopparna som inte väger ett gram jämfört med scootrarna. Vad är det händer? Tror de att 15åringar kör bättre i trafiken på 50 vägarna efter de övat på varsin ciao- bara för att det är enklare att svänga med de små pluttarna? Vad de behöver är att lära sig hur det är i verkligheten, så de inte anser att de blivit lurade då de kör sin inköpta eumoppe för första gången. Systers argument till varför de inte får köra den äkta varan är för att Kungsbacka kommun inte har råd att köpa in rätt material, det ständiga problemet- ekonomi. Så synd att det säkert är sant men ändå helt förskräckligt sjukt. Då är det bättre att köpa sig en ciao eller korado för ngn tusenlapp och köra ännu säkrare på gångbanan, än på vägen med något man inte har kontroll över som dessutom kostar en förmögenhet mer.

Satsa på en sånhär skönhet! Haha. Den körde jag runt på under det HELA år jag väl körde moppe,
vissa dar med en svart kåpa med röda blixtar på. Jag var värsta coolingen med hjälm och allt. Wow.


image87


Nåja, kanske är dags att lugna ner sig, haha. Jag som hållt på att skriva hemtenta i två dagar nu borde vilja göra allt annat än att skriva, men tangenterna glöder snart..

Fick bestämt en tid för lägenhetsvisning. Nästa fredag klockan 16.30. Den andre tjejen berättade att det var en fin lägenhet med bra utsikt. Hoppas. Hon sa även att den ska städas innan så nu är det upp till bevis, återigen.

Nu tror jag att jag är värd lite sömn, imorgon blir det till att satsa allt för att slippa skrivandet i helgen. Jag måste ha tid till att festa med girlsen! Jaa, Sofie, visst ska det bli roligt. Se hur lägenheten artar sig och vilka smaskigheter du har att bjuda på, riing om du behöver hjälp med något innan!

Kommentarer
Postat av: Josse

Dra mig baklänges på en liten vagn dragen av en liten går åsna.. jösses vilken fin stycke indelning.. me like!! njut av den sista tiden med liedman nu. vi borde ha någon sorts cermoni där vi bränner honom på bål.. lets go SS å ha bokbål..

Postat av: Josse

menar inte Schutsstaffeln som i nazisterna utan såklart Sugna studenter!!!!

2008-05-23 @ 12:26:01
URL: http://www.yoursofines.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback