Skola, Coldplay, Majblomman och Ville...

Imorgon gäller det. Skolans sista dag för terminen. Första terminen av sju avklarad. Har gått sjukt fort.. Idag var det redovisning för projektarbetet som gällde. Sorgligt nog funkade inte ljudet till powerpointpresentationen så vårt visande gick åt skogen. Nä, det gick okej men inte alls som vi förväntat oss. Det är tråkigt att det blir så när man lagt ner mycket tid på det och är helnöjd. men next time.. Då ska Frollis, den könsneutrala utan byxor/kjol få sin plats i rampljuset. Haha.

Fick fixat Coldplay biljetter i måndags, kösystemet funkade otroligt nog på ticnet och tjugo minuter senare fanns det fyra biljetter bokade i mitten mittemot scenen åt mig, Therese, Sofie och Oscar. September månad är det som gäller! :)

Eftersom det endast var en halvdag som gällde idag tog jag en sväng förbi Majblomman. Så härligt att hälsa på. Detta året har gått så fort att jag helt glömt av att hälsa på, men nu blev det av, haha. Bättre sent än aldrig? Jag gick upp till stora avdelningen först, barnen kollade på mig, kände igen mig men kunde inte riktigt placera mig. Helt förstårligt. Så kommer jag ner till lilla, och alla barnen skriker: Mariaaaa. kolla här mina fina rosa skor. Maria: HEJ! Haha, helt stört. Hur kan de minsta komma ihåg mig men inte de största, det borde ju vara tvärtom? Men jag fick min förklaring, hade ju lämnat kvar min trygghetsbok! Den där boken som de minsta ska ha för att kunna känna sig trygga då de är på dagis. Den innehåller kort på sig själva och sina nära och kära. Jag som alltid ska pyssla och ha mig gjorde självklart ett exemplar till mig själv förra året, mest för att kunna ha under min utbildning. Tio poäng till det! Vilken grej att de har kollat i boken dessa månader och inte glömt av mig, haha. En härlig eftermiddag hos Majblomman blev det som sagt!

Min nya vardagsgrej nu när man har lite tid över är att ta med grannens hund på långpromenad. Självklart ner till Röda Holme för att låta Ville bada vid strandkanten. Haha, han är helt galen. Hoppa ner från bryggan och springa runt och anfalla all tång. Härligt när det vart så fint väder. För att inte bryta traditionen ska jag ge mig iväg nu med. 


Back in the days-..

image112

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback